BOOKING THE
FUTURE
програма для професіоналів видавничого сектору
на Книжковому Арсеналі
Виступи фахівців фокусуються на наступних темах – «поглядах у майбутнє»:

  • Погляд на сучасного читача з точки зору інноваційного маркетингу та нових технологій.
  • Погляд на тенденції європейського книжкового ринку, електронний ринок та способи його інтеграції в стратегії книжкової індустрії, досвід успішних інтелектуальних видавництв, просування «малих» літератур.
  • Погляд на майбутнє національних літератур та їхню глобалізацію, культурну політику та книговидання, трансформації ролі великих книжкових подій.
Booking the Future - це серія подій, спрямованих на професійний розвиток представників видавничої спільноти та посилення зв'язків між українським та європейським книжковими ринками.

Протягом 30 травня - 3 червня у Мистецькому Арсеналі дев'ять провідних експертів видавничої індустрії із Великобританії, Греції, Італії, Німеччини, Польщі, Угорщини, Франції та Чехії ділитимуться досвідом, інсайтами та інноваціями у промоції та дистрибуції видань.
Програма буде корисна видавцям, студентам видавничої справи, спеціалістам із книжкового маркетингу, ініціаторам книжкових стартапів, організаторам літературних подій, представникам книжкових інституцій.

Booking the Future продовжиться 9 – 13 липня у форматі літньої школи завдяки співпраці з Літературною лабораторією Мистецького Арсеналу. Ключові питання, що будуть розглянуті під час школи: маркетинг та дистрибуція; роль літературних агентів та способи просування авторів на міжнародному ринку; імідж видавництва та автора, книжковий дизайн як аспект маркетингу. Перейдіть за посиланням, щоб дізнатися подробиці та надіслати заявку на участь.
Програма організована мережею EUNIC в Украіні в рамках Сulture Bridges. Кураторка програми Booking the Future - Ольга Жук; менеджерка програми - Люся Зоря; менеджмент проекту - Даша Стокоз; координація - Кирило Краснокутський; комунікації - Єлена Самбрус.
Розклад подій
30 травня
31 травня
1 червня
2 червня
3 червня
15:00 – 16:20 Бізнес-сцена
«Взаємовплив літератури та культурної дипломатії».
Презентація Жужанни Cабо, керівниці програми Publishing Hungary Міністерства закордонних справ Угорщини.
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.
14:00 – 15:20 Бізнес-сцена
«Кінець книжок та майбутнє читання»
Презентація Кароля Пєкарського (Польща), програмного директора Medialab Katowice, автора книги «Культура даних. Алгоритми, що посилюють увагу» .
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.


17:00 – 18:20 Бізнес-сцена
«Споживач 3.0 – читання, краудсорсинг та залучення аудиторії у дигітальну епоху»
Сюзен Кавана (Велика Британія), стратегічний маркетолог презентує дослідження CEDRO і BookMachine.
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.
14:00 – 15:20 Бізнес-сцена
«Французька панорама останніх видавничих трендів»
Презентація Жан-Гі Буена, економіста і соціолога, що 17 років очолював Міжнародне бюро французького книговидання - BIEF.
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.

15:30 - 16:30 Бізнес-сцена.
Презентація можливостей програми Culture Bridges для менеджерів культури та креативних індустрій.
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.

17:00 – 18:20 Бізнес-сцена
«Повільна література і нові технології. Досвід авангардного видавництва P.O.L.»
Зустріч з Жаном-Полем Іршем, комерційним директором та прес-аташе P.O.L., за сприяння Французького Інституту в Україні.
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.
10:00 – 11:45 Бізнес-сцена
«Культурна політика та книжковий ринок»
Зустріч з Тобіасом Фоссом, віце-президентом міжнародного Франкфуртського книжкового ярмарку.
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.


15:00 – 16:30 Бізнес-сцена

«Як уявляють майбутнє на Міжнародному книжковому салоні у Туріні: від італійської до світової літератури»
Зустріч з Лючією Сорбера, кураторкою програми Arab Souls, присвяченої арабським літературам та культурам.
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.


17:00 – 18:30 Бізнес-сцена
«Грецька книга у світі нових технологій у дигітальну епоху. Виклики і перспективи»
Зустріч з Манолісом Піблісом, директором Міжнародного книжкового ярмарку у Салоніках (Греція).
Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.

14:00 – 15:30 Бізнес-сцена
«Книжковий ярмарок чи літературний фестиваль? Виклики мультифункціональності на святі книг і думок»
Зустріч з Радованом Ауером, директором міжнародного ярмарку та фестивалю «Світ книги» в Празі.

Програма «Booking the Future» / EUNIC в Україні, Culture Bridges. Кураторка – Ольга Жук.
Яку роль література може зіграти в культурній дипломатії?
Жужанна Сабо – голова центру Publishing Hungary Інституту Балашші в Будапешті з 2012 року. Уперше програму Publishing Hungary підтримав Національний культурний фонд, але зараз він є частиною Міністерства закордонних справ та торгівлі. Вивчала угорську літературу та німецькі студії. Науковий редактор вищого класу.
Метою програми Publishing Hungary, започаткованої у 2012 році, є популяризація угорської книжкової культури, зокрема, угорської літератури, нехудожніх творів, та популяризація угорських авторів за кордоном.

Ми віримо, що підтримка літературного перекладу, участь у міжнародних книжкових ярмарках та літературних фестивалях, просування співпраці з видавцями є серйозними інструментами культурної дипломатії, які здатні самі по собі позитивно вплинути на образ Угорщини. Що може створити людям більш витончений образ нашої країни, ніж література?

Саме через літературу можна найповніше відчути країну та її культуру, історію, ментальність та спосіб мислення. Не знаючи літератури інших, ваші знання про них – неповні. Місія просування культури – це не лише абстрактна ідея; програма має чіткі цілі задля того, щоб угорська література знайшла нових прихильників серед читачів та видавців. Ми впевнені, що класична та сучасна угорська література знайде ще більше друзів та фанів за кордоном.


Споживач 3.0 – Читання, колективне фінансування та заохочення аудиторії у цифрову еру
Сюзен Кавана – член команди BookMachine, що працює з членами та клієнтами та охоплює широкий спектр маркетингу, стратегії та подій. Вона є висококваліфікованим спеціалістом з маркетингу з 25-річним досвідом. Сюзен працювала у великих та малих видавництвах, створила широку мережу видавців та стала співавтором різноманітних крос-індустріальних звітів, подій та ініціатив для професійного росту.
Вплив цифрового світу на бізнес-моделі, контент та взаємодію з читачем посилюється. У той час, як споживачі використовують нові безкоштовні інструменти, щоб читати, про які писати чи якими творити, видавці змінюють свій підхід. Але чого насправді хоче аудиторія? Що вони люблять робити? Яким чином вона може сформувати стратегію книговидавництва?

Дискусія включатиме дослідження різних видавців. Вона буде посилатися на дослідження dosdoce.com, спонспороване CEDRO та видане BookMachine, а також поділиться новими даними інших досліджень, щоб показати, яким є "Споживач 3.0".

Про BookMachine

BookMachine – процвітаюча спільнота для усіх причетних до книговидавництва. Вона була створена для жадібних до знань, ідей та особистого розвитку у неформальній атмосфері.
Усе почалося у 2010 році з кількох колег, що обговорювали робочі справи у глибині бару. Всі вони працювали у книговидавництві, а у вільний час годинами вивчали далекі закутки індустрії та створювали онлайн-базу вивченого.

Минуло вісім років, BookMachine налічує сотні членів, щорічну програму подій та активну онлайн-спільноту фахівців видавничої справи, у тому числі й дуже зайняту маркетинг-агенцію, що робить усе, щоб допомогти видавництвам у коротко- та довгострокових проектах.
За роки існування спільнота організовувала події в Лондоні, Оксфорді, Барселоні, Нью-Йорку, Торонто, Брайтоні та Единбургу. Це були її власні події, а також у партнерстві з такими організаціями вищого рівня як Франкфуртський книжковий ярмарок, союз Unite the Union, журнал Times Literary Supplement, Лондонський книжковий ярмарок, Служба ліцензування видавців, Getty Images та багато інших.

Члени BookMachine знаходяться у серці спільноти та можуть відвідувати усі події безкоштовно, а також отримувати вигідні знижки від різних представників індустрії. Членська програма оновлюється щорічно, щоб вони мали найсвіжішу інформацію про актуальні події.
Грецька книга у світі нових технологій та цифрової ери. Виклики та перспективи.
Маноліс Пібліс народився у 1966 році в Афінах. Вивчав юриспруденцію, за свою кар'єру працював журналістом, літературним критиком, головним редактором додатку літературних оглядів газети "TA NEA" та автором телешоу про книги на громадському телебаченні. Окрім того, він був координатором серії уроків "Розмови та думки" культурного центру Онассіса з дискусіями довкола книг та ідей. Сьогодні він обіймає посаду директора Салонікійського книжкового ярмарку для Грецького культурного фонду.
У Греції електронні книги не займають значного сегменту ринку у абсолютних величинах. Однак, видавці масово продукують цифрові версії творів та готові до будь-яких несподіваних поворотів. Водночас, вони дуже активні у соціальних медіа та змінили ландшафт реклами та просування книг.

Помітно, що книжкова індустрія виявляє неабияку готовність до будь-яких змін, що приносять технології, але широкий загал досі видається стриманим та не готовим змінити свої традиційні звички. Грецькі експерти з цих питань збираються та обговорюють їх на Міжнародному книжковому ярмарку в Салоніках, щорічному місці зустрічі для всіх, задіяних у грецькій книжній індустрії. Цього року до дискусій приєднався й Франкфуртський книжковий ярмарок.
Уявляючи майбутнє на Міжнародному книжковому ярмарку в Турині. Від італійської до світової літератури.
Люсія Сорбера – старший викладач та старший науковий співробітник Дослідницької програми з світової історії в університеті м. Сідней, де вона також працює викладачем різних студій. Вона продовжує активно працювати в громадському секторі в Австралії та в Європі. З 2016 вона, разом з Паолою Каріді, є гостьовим куратором програми «Арабські душі», присвяченій арабській літературі та культурі в рамках Міжнародного книжкового ярмарку в Турині, Італія.
Це не просто книжковий ярмарок. Міжнародний книжковий ярмарок у Турині – це постійно діюча фабрика ідей, де письменники та інтелігенція перебувають у активному діалозі з усіма сегментами громадянського суспільства Італії. У цьому контексті розмова між італійськими та іноземними авторами та інтелігенцією втілює літературу, яка, будучи далекою від бінарного протистояння репрезентації та уяви, справді може сформувати світ.

Відповіді, що їх італійські та іноземні письменники дали на п'ять запитань, оголошених цього року Міжнародним книжковим ярмарком у Турині, творять нові директиви уявлення майбутнього.

Міжнародний книжковий ярмарок у Турині (http://www.salonelibro.it/it/) – це проект Фундації книг, музики та культури, фундацій Circolo dei Lettori та Turin Fondazione per la Cultura, який відбувається щороку в травні у чотирьох павільйонах Lingotto Fiere у Турині. Ярмарок, директором якого є Нікола Ладжойя, був одним із найважливіших європейських книжкових ярмарків у 2017 році, його відвідали 143.815 гостей та 1.200 учасників. Темою 31-го ярмарку в 2018 році (10-14 травня) є Un Giorno tutto questo ("Одного дня усе це").
Кінець книги та майбутнє читання
Кароль Пєкарскі – програмний директор «Medialab Katowice», що керував багатьма міждисциплінарними проектами, пов'язаними з обробкою даних та візуалізацією. Докторський ступінь він отримав у галузі економічного сприйняття та стратегій зменшення інформаційного навантаження. Нещодавно він опублікував «Методи на основі даних для міських досліджень та відкриттів» та «Культура даних. Алгоритми покрасилення уваги» (польською).
Ви перенасичені тривожними новинами про цифрову революцію? Ми й раніше не раз чули подібні лякання, однак кіно не знищило театр, телебачення не витіснило кіно, а Інтернет не прогнав людей з-перед екранів телевізорів. Однак, не можна заперечити, що змінилося те, як ми читаємо. Вибір доступного контенту росте, як росте й боротьба за увагу читача, яка невпинно звужується.

Моя презентація присвячена трендам серед читачів у цифрову еру. Я хочу довести, що спад популярності паперу не означає кінець видавничої справи.
«Книжковий ярмарок чи літературний фестиваль? Виклики мультифункціональності на святі книг і думок»
Радован Ауер усе своє професійне життя працює у культурному секторі. У 90-х роках він працював на Міжнародному кінофестивалі у Карлових Варах. Завдяки зайнятості у кіновиробництві та дистрибуції він зміг розширити свою спеціалізацію до маркетингу сфери культури. У 2015 він став Директором з Маркетингу Плзеня - тодішньої Європейської столиці культури. З 2016 року Радован очолює Svět knihy / BookWorld Prague ("Світ книжки").
Svět knihy Praha / BookWorld Prague - міжнародна книжкова ярмарка та літературний фестиваль. Це найбільша літературна подія Чехії, яка налічує близько 50,000 відвідувачів, понад 500 подій та 400 учасників виставки з 30 країн. BookWorld Prague організовує вже 24-ий рік поспіль компанія Svět knihy, заснована Асоціацією книгорозповсюджувачів та видавців Чехії (існує з 1879 р.)
Як у 21-му столітті організувати велику літературну подію, що привабить людей? Як об'єднати всі цілі – продаж книг, маркетинг, освіту, просвітництво, політичні та соціальні аспекти – в один час та в одному місці, щоб задовольнити усі сторони?

Презентація у першу чергу наголошує на особливостях чеського ринку та суспільства, однак також спробує визначити загальний погляд.
Повільна література і нові технології. Досвід авангардного видавництва P.O.L.
Жан-Поль Ірш протягом 27 років працює у видавництві P.O.L у Парижі (Франція), у видавництві, відомому своєю літературною вимогливістю, де він відповідає за зовнішні зв'язки видавництва: з книгарнями та книгорозповсюджувачами як комерційний директор та з журналістами як прес-аташе. Також опікується електронними виданнями та присутністю видавництва у соціальних мережах.
P.O.L - французьке видавництво, розташоване у Парижі, що випустило у світ багато «некомерційних» книжок та «авангардних» авторів. У презентації йтиметься про досвід Жана-Поля Ірша, про винайдення підходів до того, як зробити «некомерційні» книги «лонгселлерами» (такими, що мають стабільний попит), а іноді й бестселлерами, а «авангардних» авторів - класичними авторами. Поговоримо про те, як нові технології, соціальні мережі та електронні книжки можуть допомогти у промоції літератури та продажах.
Гості програми